עשית את זה! בנית תוכנית עסקית, אפילו הפכת את זה לרשמי על ידי כך שהתוכנית כרוכה בלמינציה. אחרי הכל, שום דבר לא גורם לתוכנית להרגיש יותר אמיתית מאשר דיאגרמות, תרשימים וקווי זמן כשאתה יוצא לדרך.

למרות שההכנה תמיד טובה, שום כמות של תרשימים לא יכולה להגן עליך מהמציאות של העולם העסקי של המאה ה-21. בכלכלה החדשה שם המשחק הוא "גמישות". אז כשאתה מתחיל ליישם את התוכנית עסקית שלך, חיוני שתזכור כמה גורמים מרכזיים:

1. צרכי הצרכנים מתפתחים כל הזמן

המודל העסקי שלך צריך להתפתח על בסיס שינויים ודרישה, סטארט-אפים שיאמצו את זה יהיו בעלי סיכוי טוב יותר לשרוד.

לדוגמה, Pinterest, שהוקמה על ידי מעצב, תמיד מתפתחת ומשתפרת בתגובה לצרכי המשתמש, כולל הוספת יכולות חיפוש טובות יותר כדי להתאים את החוויה שלך. שינויים אלו אולי נראים מינוריים, אבל הם ההבדל בין שגשוג להתעסקות בשוק תחרותי.

2. הסתגלות לשינויים

כל מי שמתיימר להיות מסוגל לחזות במדויק את העתיד ייכשל אם יבסס את התחזית הזו על נתונים שכבר אינם רלוונטיים או עדכניים. בעוד שהעתיד תמיד היה לא ברור, קצב השינוי מואץ מאוד אפילו מלפני 10 שנים.

שימוש בתוכנית עסקית רזה על מודלים עסקיים עוזרת לנו להסתגל לשינוי ולא לחזות.

3. רעיונות עסקיים לעולם אינם אפויים במלואם

כאשר מפתחים עסק חדש, חשוב שיהיה לך חזון ברור לאן אתה רוצה שהוא יגיע. עם זאת, אפילו סטיב ג'ובס לא יכול היה לחזות מה אפל תהפוך יום אחד, ולמען האמת, זה מה שעזר לה לצמוח למה שהיא היום.

תכניות עסקיות לעתים קרובות גורעות מחזונות גרנדיוזיים מכיוון שהן נוסחתיות מטבען. תן לחזון שלך להוביל.

4. בצעו ניסויים מחוץ לתרשים

בעוד שהמטרה של סטארט-אפ היא להבשיל לכדי מודל עסקי שניתן להרחיב וניתן לחזור עליו, זה צריך להיות מאוזן עם ניסויים וחדשנות שלא ניתן למדוד בתרשימים.

לסיכום

מודלים עסקיים כשלעצמם לא ייעלמו – אבל האופן שבו אנו רואים אותם וכיצד אנו משתמשים בהם השתנה באופן קיצוני. כעת יותר מתמיד, עסקים חייבים להתמקד בצד הביקוש כמו גם בצד ההיצע. חשוב לשים דגש מוקדם על זיהוי הלקוח ופיתוח מחקר ופיתוח מוצרים.

התחרות וההזדמנויות ממוקדות כעת ברחבי העולם אך בו זמנית מותאמות אישית. השטח ונתח השוק יכולים להשתנות במהירות. אז אורך החיים של מודל עסקי מסוים יכול להיות קצר מאוד, מכיוון שהוא יצטרך להישאר פתוח לתנאים ולהתפתחויות ולחזור על עצמו כדי להישאר רלוונטי ורווחי.

לפתח את הרעיון שלך לשלב הבא

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות