לא משנה באיזה שלב של הסטארט אפ אתם נמצאים ולא משנה באיזו תעשיה אתם פועלי, גיוס השקעה זה תמיד תהליך מאתגר. יזמים רבים נכשלים במימון הסטארט אפ מכיוון שאינם מבצעים מחקר מעמיק לפני שהם יוצאים לדרך. חשוב לחקור באופן מלא את השוק שאתה עומד להיכנס אליו, מכיוון שזה עוזר לקבוע את ההיקף של המימון הנדרש. מצד שני, קל גם לתת לניתוח יתר ולחשיבת יתר לעצור אותך מלעשות את הקפיצה הזו.

כל יזם יגיד לך שגיוס כספים לסטארט אפ שלך יכולה להיות החלק הקשה ביותר בהקמתו. בעוד שהתחרות על כספים גוברת בהדרגה מדי יום, הסיכויים שלך לשכנע משקיעים פוחת באופן משמעותי. לכן, לפני כתיבת תוכנית עסקית, עליך להכין את עצמך. להלן טיפים לאיך להכין את הסטארט אפ לגיוס:

1. בניית תוכנית עסקית מפורטת

בניית תוכנית עסקית הוא הבסיס לכל עסק מצליח, שכן הוא ממפה את מהלך הארגון במשך מספר שנים. ללא תוכניות עסקיות נאותות, המשקיעים לא יראו את ערך ההשקעה בסטארט אפ שלך. (היכנסו למדריך כתיבת תוכנית עסקית של טרגו).

אם ברצונך להבטיח מימון כספים לסטארט אפ שלך ממשקיעים, עליך להיות מסוגל להציג בפניהם תוכנית עסקית מפורטת. הוא חושף את ההזדמנויות שזיהיתם בשוק שיביאו רווחים – אם ימומנו. בנוסף, בתוכנית העסקית עליך לציין יעדים מדידים שישכנעו את המשקיעים לתמוך ברעיון שלך

2. בנה צוות חזק

בסופו של דבר ההצלחה של הסטארט אפ שלך תלויה ב 100% באנשים שמנהלים אותו. מוצר יכול להשתנות במהלך הפיתוך או היציאה לשוק, אך להחליף CTO  או CEO יהיה הרבה יותר קשה.

לרתום אנשים איכותיים לסטארט אפ זה תהליך לא פשוט ודורש הכנה. אם אתה יזם מוביל, רצוי שתגיע לאותם אנשים שאתה רוצה לצרף למיזם עם תוכנית עסקית מוכנה. אתה לא חייב להציג אותה אבל כן לדבר ברמה של מספרים, מתחרים ויעדים ולא רק ברמת הרעיון.

רצוי לעשות תאום ציפיות לגבי מסגרת עבודה (שעות בשבוע אם מדובר בשלב מוקדם של הסטארט אפ) וכמובן על תנאיי השותפות.

3. בנה בורד יועצים (advisory board)

עליך למצוא יועצים שיעזרו לך בניהול הסטארט אפ. יזמים מנוסים, יועצים מקצועיים ואנשים בכירים מתעשייה, כולם יכולים לתת ערך בלתי מבוטל במסגרת של בורד יועצים. מישהו שכבר פעל בתעשייה או יזם שעבר תהליכים דומים יכול למנוע טעויות קריטיות ולחסוך זמן וכסף למיזם שלך.

4. רשת נטוורקינג עם האנשים הנכונים

סביר להניח ששמעתם את זה בעבר, רשת נטוורקינג עם אנשים ממוקדי הצלחה תאפשר לכם להגדיל משמעותית את הסיכויים שלכם להצליח. רשת קשרים מקצועית היא חיונית לכל העסקים והיא יכולה לעזור לך לגייס השקעה להקמת סטארט אפ חדש.

5. הכינו תקציב פיננסי

תקציב הוא ההיבט הפיננסי של התוכנית העסקית שלך שאמור להנחות את המיזם החדש שלך. לרוב  המשקיעים דורשים תקציב מפורט לפני שהם משחררים כספים ליזמים, כיוון שזה נותן להם את היכולת להבין לאן הכסף שלהם מושקע ולהעריך לאלו אבני דרך תגיע עם ההשקעה שלהם.

לסיכום,

על ידי יישום הטיפים שלעיל לפני שאתה יוצא לחפש משקיעים, תוכל לגייס מספיק כסף למימון הסטארט אפ שלך.

תפריט נגישות

בוא נפתור את האתגר שלך ביחד

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות