"סטארט-אפ" זה אחד המונחים הנפוצים בעולם ובפרט בישראל שנחשבת ל"סטארט אפ ניישן" (אומת הסטארט אפים). אך מה המשמעות של צמד המילים הללו שבאופן אינטואיטיבי מעלה בנו אסוציאציות של הצלחה, עושר, ויזמות ממעלה ראשונה.

ובכן, למרות שאנו נוהגים להשתמש במונח הלועזי, בשפה העברית אנו קוראים לסטארט אפ חברת הזנק. המשמעות של כך זו חברה שהוקמה בזמן קצר על מנת לפתח מוצר/ רעיון/שירות ייחודי, כאשר ברוב המקרים הולך לו יד ביד עם תחום ההייטק (אך לא תמיד!).

יחד עם זאת, בעוד שאנו נוהגים לשמוע על הסטארט אפים שהצליחו ואף ביצעו "אקזיט" של מיליוני דולרים (ואף מאות מיליוני דולרים), קיימים בארץ לא מעט (בלשון המעטה) סטארט אפים שעדיין נלחמים על ההצלחה הגדולה והבינלאומית. אך מה מבדיל ביניהם לאלו שכבשו את השוק ומה באמת צריך בשביל להצליח? על כך בדיוק נדון ונפרט במאמר זה. אז שנתחיל?

ראשית, מהו סטארט-אפ?

אז כפי שציינו סטארט-אפ היא חברה קטנה שהוקמה כדי לפתח מוצר/שירות/ מיזם בזמן קצר. רוב חברות הסטארט-אפ מתחילות את דרכן עם מספר מצומצם של עובדים, רעיון, והשקעה יחסית קטנה של כסף.  יחד עם זאת, חלק חשוב בהתקדמות של החברה היא גיוס משקיעים והון שיעזרו לחברה לפתח את המוצר שלהם מהר יותר ולפרוץ אל השוק.

אחת הדוגמאות לסטארט-אפ קטן שהפך למעצמה עולמית זו חברת אמזון. חברת אמזון הוקמה בשנת 1994 על ידי ג'ף בזוס בעזרת השקעה של 250,000 דולר שהושקעו על ידי הוריו של בזוס. בעוד שאמזון בתחילת דרכה הייתה שוק מקוון של ספרים, כיום ניתן לרכוש דרכם כמעט כל מוצר אפשרי שקיים בעולם, ולא פחות חשוב, נכון לשנת 2021 שווי החברה עומד על 1.67 טריליון דולר (כן, "שמעתם" נכון, טריליון!) ומעסיק כ-1,298,000 עובדים. אך האם זה מספיק שיהיה רעיון טוב כדי להפוך את הסטארט-אפ שלנו למעצמה? התשובה לכך היא לא. הצלחה של סטארט-אפים מורכבת מאלמנטים שונים הכוללים רעיון טוב, טיימינג מוצלח, והכי חשוב בנייה תכנית עסקית נכונה (ואם נודה באמת גם קצת מזל לא יכול להזיק).

אז איך הופכים סטארט-אפ למצליח?

ובכן, קודם כל חשוב לומר שלא לכל סטארט-אפ יש את אותם יעדים ולכן ה"ההצלחה" נמדדת באם החברה הגיעה ליעד שהיא הציבה לעצמה. יחד עם זאת, צריך לזכור שסטארט-אפ לפני הכול הוא עסק, ולניהול נכון של עסק יש משקל עצום על ההצלחה והרווחיות שלו.

לכן, כדי לסלול את הדרך הנכונה צריך לבנות תוכנית עסקית המורכבת מניהול ובקרה, שיווק, מיתוג, הגדלת מכירות, גיוס כוח אדם, ייעוץ ארגוני, יעוץ אסטרטגי, ניהול עובדים, ייעוץ פיננסי, גיוס משקיעים, סקירת תזרים מזומנים, ניהול כספים, תמחור, סקרי שוק, תמצית המנהלים, הגדרת העסק או המיזם, גיבוש חזון ויעדים, תיאור המוצר/השירות, זיהוי שוק היעד ורמת הפוטנציאל, זיהוי המתחרים והיכרותם, הגנה על פטנט, תועלת המוצר/שירות, אסטרטגיית חדירה לשוק, תוכנית שיווקית, אבטחת איכות, תפעול וייצור, תוכנית פיננסית, תחזית פיננסית, גורמי סיכון ועוד.

בשלביו הראשונים של הסטארט-אפ זה מאוד חשוב לעשות מחקרי שוק (כדי להבין אם בכלל יש צורך וביקוש למוצר שלנו), להבין מי הם המתחרים (ובפרט מיהו המתחרה הגדול ביותר בשוק), מי הם קהלי היעד שלנו (והאם מדובר בחתך גדול או קטן של האוכלוסייה) ועוד. חשוב לציין שכדי לגייס משקיעים צריך להגיע עם כל התשובות לשאלות הפוטנציאליות ועם מודל עסקי מוכן. בסופו של יום המשקיעים הפוטנציאליים לא "מצטרפים למסע" כדי להגשים חלומות אלא כדי להנות מהרווחים.

כך או כך, תוכנית עסקית שמבוססת על נתונים מדויקים ומבוססים בהחלט יכולה להוביל את הסטארט-אפ אל היעד שלו ולהפוך אותו לסטארט-אפ מצליח.

 

חברת טרגו- ייעוץ ליזמים, סטארט אפים ולחברות טכנולוגיות

לא מעט רעיונות מבריקים ומהפכניים נופלים בין הכיסאות בגלל אופן היישום שלהם וזו בהחלט תופעה נפוצה בקרב הסטארט-אפים. לכן, זה קריטי, ובמיוחד בשלבים המוקדמים של החברה לבנות תשתית עסקית מקצועית ומדויקת.

חברת טרגו היא חברה שמסייעת ליזמים, סטארט אפים ולחברות טכנולוגיות בתחילת דרכן לבנות מודל עסקי בהתאמה אישית לצרכי העסק ובהתאם ליעדיו. התהליך מול טרגו מלווה בשקיפות מלאה, שיתוף פעולה ועבודה משותפת, והכי חשוב ניתוח מקצועי ואובייקטיבי של הסטארט-אפ שלכם. עם ניסיון מקצועי עשיר, וליווי מקדים של כמה מהסטארט-אפים המובילים בארץ, חברת טרגו וצוות המומחים שלה ישמחו לעמוד לשירותכם וללוות אתכם באופן מקצועי אל היעד שלכם.

לפתח את הרעיון שלך לשלב הבא

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות