בישראל חל סעיף חוק המכונה ״חוק האנג׳לים״. מתוקף חוק זה מוענקות הטבות מס למשקיעים עצמאיים, שרוצים להשקיע בחברות סטארט אפ. תחת ההגדרה ״אנג׳ל״ נמצאים משקיעים בעלי הון, שמשקיעים את כספם בשלבים הראשונים והמוקדמים של הקמת חברות הסטארט אפ במדינה. אם הצלחתם למצוא פילנטרופ שכזה, שמצא בסטארט אפ שלכם פוטנציאל והחליט להשליך יהבו עליכם- להשקיע מכספו בחברה המתחילה שלכם- מצבכם טוב.
אבל אם אתם בדרך לשם, או שאתם מרגישים תקועים ומחפשים פתרונות מימון לחברה שלכם, הכתבה הזו כאן בעבורכם ותוכל לקדם אתכם מעט.
שימוש ברשתות החברתיות ובקשרי העבודה שלכם
הסביבה האורגנית שלכם היא כלי חשוב בגיוס משקיעים. ייתכן שבין חבריכם מסתתרים להם כאלו שיש בידיהם פתרונות מימון עבורכם. שיש להם היכולת והרצון לתרום לקידום שלכם. אלא שלצורך כך תצטרכו להביא לידיעתם את הצורך שלכם. פוסט מדוייק פתוח לשיתוף ברשת חברתית כלשהי, יחשוף את הסטארט אפ שלכם לקהל איתו אתם מיודדים, שגם אם לא באופן ישיר- יוכל לקרב אתכם אל היעד הנכסף. כך תרחיבו את גבולות הגזרה שלכם ותוכלו להגיע לכרישים פוטנציאליים שלא בהכרח נמצאים בקרבה פיסית אליכם.
אתם בטח שואלים את עצמכם מה ניתן לעשות אם אתכם חדשים בתחום, או שכבר ניסיתם לפרסם את עצמכם ונכון לעתה אתם רק מספימים את חבריכם, התשובה טמונה בעבודה קשה.
יצירת ״נטוורק״
הקשרים המקצועיים שלכם, המכונים ״הנטוורק״, הם נקודת מפתח בכל הנוגע לאיתור משקיעים ולמציאת פתרונות מימון. עליכם להשקיע ולעבוד קשה על מנת לתחזק רשת חברתית עדכנית, רלוונטית וגם משתלמת, זה פרט מידע שחשוב לדעת. אלא שהשקעה זו בהחלט משתלמת, כי כאשר קולגה או איש מקצוע מתחום המשיק שלכם מכיר אתכם בהקשר המקצועי, ולא בעקבות פנייה מקצועית נקודתית, קיים אמון בסיסי ביניכם. כדי להשיג ״נטוורק״ חזק ורחב, כדאי שתקפצו לבקר בכנסים מקצועיים או במופעי חשיפה שונים. לא חייבת להיות לכם סיבה חזקה לבקר באירועים מסוג זה מלבד ״לראות ולהיראות״. היו נחמדים וקלילים, צרו שיחות חולין ובקשו גם עצות בעצמכם.
״נאום מעליות״
הקשב של האדם הממוצע נקטע בקלות וזמנו קצר, לרובנו אין סבלנות להקשיב לנאומים מעיקים על תחומים בהם אין לנו ידע או עניין. כשאתם נוכחים באירוע או כנס מסוג זה והגעתם במטרה לעשות ״מינגלינג״, חשוב שיהיה לכם ״בכיס״ נוסח בהיר וקולח של תשובה לשאלה ״מי אתם ובמה אתם עוסקים?". נאום קצרצר שהייתם מספיקים לומר לביל גייטס לו הייתם נפגשים בירידה מהמשרד לחניון, והייתם מנסים להסביר לו שיחד תוכלו להציל את האנושות, לו רק תשלבו כוחות. עניינו את הסובבים אתכם, כך תרוויחו אצלם נקודות זכות.
לתת הוא הלקבל החדש
שימו לב, טרם הזכרנו את המילה ״לבקש״. כאשר אתם מנסים להתחבב על אנשים זרים, מוטב שלא תפעילו עליהם מיידית את כישרון השכנוע שלכם. אלו יחשדו בכם מיידית, יירתעו ויקטלגו אתכם כאנשי מכירות, לא זו המטרה. הגיעו למפגשים מקצועיים – חברתיים כאלו בידיעה שכדי לקבל, עליכם גם לתת. עליכם להעניק מהקשב שלכם, מההתעניינות ולעיתים אף מהעצות שלכם לעמיתים שתפגשו. זכרו, אתם צריכים לקנות את אמון ולבסס אותו, ואין דרך טובה לכך מהבעת נאמנות.
תוצר התחלתי שישאיר רושם אחריכם
אמנם החברה שלכם עדיין לא השיגה מקורות מימון ופתרונות המימון טרם הושגו, ועדיין ראוי שתגיעו לממשק עם משקיעים פוטנציאליים כאשר יש בידכם תוצר המציג טעימה מהפוטנציאל הגלום בסטארט אפ שלכם. בכל זאת, תצטרכו לתת למשקיעים את התחושה שכספם מושקע למטרה טובה, שתניב להם עצמם פירות בהמשך הדרך. בין אם יצרתם קשר תכליתי עם משקיע עתידי, ובין אם אתם במפגש מקצועי- חברתי, הציגו בפניהם את האפשרות שלהם להרוויח באופן אישי מהצלחת החברה שלכם אף באופן סמוי.
לסיכום, הצגנו בפניכם עצות קטנות שיהיו בעלות השפעה רבה על הצלחת הסטראט אפ שלכם אם תצליחו ליישם אותן. הייתה זו טעימה על קצה המזלג מתורה שלמה של פיתוח עסקי, בה מתעסקת חברת טרגו. בעזרת הייעוץ שלהם תוכלו להשיג משקיעים בקלות ולהוביל את העסק שלכם לשגשוג.


