בניית צוות לסטרטאפ

החשיבות של הצוות והניסיון שלו בתחום בו פועלת החברה באה לידי ביטוי לאורך כל חיי החברה – החל משלב הגיוס בו המשקיע בוחן את הצוות והאם יש לו את היכולת להוציא לפועל את התוכנית, ועד לניהול השוטף של החברה הכולל גיוס עובדים, תפעול, פיתוח שוטף, שיווק ועוד.

הסיכוי של יזם בודד לגייס כסף ולהוציא לפועל את התוכנית שלו נמוך מאד, הן מבחינה סטטיסטית והן מבחינת הסיכוי בפועל ליישם את התוכנית העסקית לבדו. המצב האופטימלי עבור סטארט-אפ הינו שניים או שלושה יזמים, כאשר לפחות אחד מהיזמים צריך להיות בעל רקע טכני רלוונטי לפיתוח המוצר CTO והשני בעל ניסיון עסקי רלוונטי CEO.

בשלב הראשון של המיזם, חשובה יותר מכל היכולת הטכנולוגית של המיזם. במידה ומדובר בטכנולוגיה מורכבת וחדשנית, רצוי לפתחה מתוך החברה (In-House) ולא באמצעות מיקור חוץ (Outsource). הערך העיקרי של החברה הוא יכולתם של היזמים לפתח את הטכנולוגיה האמורה בעצמם.

בשלב השני, לאחר שיש הוכחה טכנולוגית או מוצר קרוב לבשלות, הגיע הזמן לצרף (אם טרם צורף) את הצלע הניהולית של החברה. מניסיוננו, מיזם ללא צלע ניהולית נוטע להרחיב יתר על המידה על המוצר כאשר הוא מתנהל מול משקיעים וכאן הטעות – למרות חשיבות המוצר, למשקיע חשוב להבין מהי ההזדמנות העסקית ופוטנציאל הרווח שלו.

טרם השקת המוצר, על החברה לגייס את מנהל השיווק (CMO) שאחראי על ההוצאה לפועל של התוכנית השיווקית. סיכויו של מיזם עם צוות מקצועי ומסור לגייס כסף ממשקיעים גדול פי כמה ממיזם ללא צוות שלם. תהליך גיוס שותף דומה לתהליך גיוס השקעה. על היזם לכשנע שותף פוטנציאלי בהתכנות המיזם. השותף צריך להשתכנע כי השקעה ברמת הזמן תייצר רווחים בעתיד, כשהמוצר יגיע לשוק. על מנת לגייס צוות ברמה גבוהה היזם המוביל צריך לעשות שיעורי בית ולהגיע לתהליך מוכן עם תוכנית עסקית ומצגת – PITCH DECK אותה הוא מציג בפגישת הכרות. הגעה לפגישה עם רעיון בלבד, מצביעה על חוסר נכונות של היזם ללמוד ולהכיר את הסביבה העסקית שלו ולתכנן את הפרויקט בצורה מקצועית.

אנו בטרגו מסייעים ליזמים למצוא את הצלע החסרה באמצעות שלושה שלבים:

  1. מיפוי – זיהוי הכישורים הנדרשים מהשותף הפוטנציאלי
  2. זיהוי ערוצים – באיזה ערוצים להשתמש כדי למצוא ובסופו של דבר לגייס את השותף הפוטנציאלי
  3. מתודולוגיה – הגדרת דרכי פעולה לצורך יצירת הקשר ואופן הצגת המיזם לשותף
סגירת תפריט