מחקר שוק

לסטרטאפים מצליחים יש ידע נרחב על השוק, הלקוחות והמתחרים שלהם. מחקר שוק הוא תהליך של איסוף מידע אשר יגרום לך להיות מודע יותר לאיך האנשים שאתה מקווה למכור להם את המוצר או את השירות יגיבו למוצר קיים או מתוכנן. פורמליזציה של התהליך תייצר שפע של מידע על המתחרים שלך, הלקוחות שלך ועל השוק שבו אתה פועל. רמת המורכבות והרזולוציה של המחקר תלויה בצרכיי הסטארט אפ ובשלב בו המיזם נמצא. מחקר שוק יעזור לך לשפר את תהליך קבלת החלטות ויהווה בסיס מוצק לתוכנית העסקית שלך.

מחקר שוק ראשוני:

  • ראיונות
  • סקרים
  • שאלונים
  • קבוצות מיקוד מקבלות משוב ישיר על המוצר
  • כמה שאלות חשובות שאפשר לכלול בשאלון:
    • מה חשוב לך בעת רכישת מוצר או שירות זה?
    • מה אתה אוהב או לא אוהב במוצרים או בשירותים הקיימים כיום?
    • אילו תחומים היית מציע לשיפור?
    • מה המחיר המתאים למוצר או שירות?

מחקר משני כולל:

מטרת המחקר המשני היא לנתח נתונים שכבר פורסמו. בעזרת נתונים משניים אתה יכול לזהות מתחרים, לקבוע אמות מידה ולזהות פלחי יעד בשוק המטרה. הסגמנטים שלך הם האנשים שנכנסים לדמוגרפיה הממוקדת שלך – אנשים החיים אורח חיים מסוים, מראים דפוסי התנהגות מסוימים או נופלים בקבוצת גיל שנקבעה מראש.

  • מוצר – בהתאם לממצאי המחקר הצוות שלנו יוכל לשפר את המוצר או את השירות שלך בהתבסס על ממצאים לגבי מה שהלקוחות שלך באמת רוצים וצריכים.
    • מדוע מוצרים נכשלים? הגורם השכיח ביותר לכישלון הסטארט אפ (מוצר) הוא חוסר התאמה בין המוצר לשוק (42%.) יכול להיות שיש לך צוות מעולה ומוצר חדשני – אך כל זה לא משנה אם אין שוק למוצר שלכם.
    • בכ- 30% מהמקרים, כאשר היזמים מתחילים בפיתוח MVP לפני שהם בודקים את השוק לעומק, במהלך מחקר השוק והמתחרים, אנו מוצאים כי קיימים פתרונות דומים מאד ואף זהים למוצר אותו פיתח הצוות. ברוב המקרים השוק אמנם גדול ויכול להיות יש מקום לעוד שחקן, אך כאשר מדובר בסטארט-אפ, עליכם להציג חדשנות לעומת הקיים, אחרת הסיכוי לגייס כסף נמוך יחסית.
    • כאשר צוות טרגו מבצע מחקר שוק, זה מאפשר לצוות המיזם להגדיר את הMVP בצורה אפקטיבית. לכן חשוב לשאול את השאלות הנכונות. מחקר שנעשה בצורה לא טובה יכול להוביל את הסטארט אפ בכיוון הלא נכון.
  • מחיר – אנו נסייע בקביעת מחיר אופטימלי על בסיס שולי הרווח, מחירי המתחרים, אפשרויות המימון או המחיר שהלקוח מוכן לשלם. ו- P4:
    • במקרים של מוצרים פיזיים, יש להבין שני גורמים עיקריים:
      1. מהי עלות הייצור של המוצר – בשלבים לפני הפיתוח, קשה לאמוד עלויות גולמיות COGS, אך ניתן להסתכל על מוצרים משיקים ב- ALIBABA כדי לקבל הערכות
      2. כמה הצרכן מוכן לשלם על המוצר
    • לפעמים היזם מהנדס מוצר חדשני, אך עלויות הגולמיות גבוהות ומחייבות תמחור גבוה של המוצר, הרבה מעבר למה שהצרכן מוכן לשלם. התוצאה היא שיש מוצר חדשני, אבל אף אחד לא מוכן לשלם את המחיר הגבוה. מחקר שוק ותכנון מוקדם היו מאפשרים לעלות על הבעיה ולתכנן את המוצר בצורה יעילה וזולה יותר, או לזנוח את הרעיון לטובת רעיון יותר פרקטי.
  • מיקום – בהתאם למחקר יחד נקבע היכן וכיצד להפיץ המוצר.
    • המחקר יעזור לחברה להחליט איך ואיפה להפיץ את השירות או את המוצר. המחקר יכול להשפיע על המודל העסקי של הסטארט-אפ ולגרום למעבר ממודל B2C למודל B2B וההפך. מחקר שוק מאפשר לזהות הזדמנויות לשיתופי פעולה אסטרטגיים וליעל את תהליך החדירה לשוק  go-to-market.
  • קידום – המחקר יאפשר לקבוע כיצד להגיע בצורה הטובה ביותר לפלחי שוק מסוימים ולהגדיר את התמהיל השיווקי.
    • טרגו עוזרת לסטארט אפים לבנות תוכנית  go-to-marketאפקטיבית. אנו מאמינים שתוכנית חדירה יעילה מהווה חוליה מקשרת בין ההחלטות הצוות איפה להתחרות לחוויית הלקוח. גישה זו מאפשרת לסטרטאפ לזהות קהל יעד אטרקטיבי – seed users , לספק הצעת ערך מותאמת ולמקסם את הROI על ההשקעה הראשונית בתהליך החדירה לשוק. בשלב החדירה סטארט אפ מתמודד עם אילוץ של תקציב מוגבל. במידה  תוכנית הgo-to-market  אינה מבוססת מחקר שוק מעמיק, זה יכול להוביל לעלות גבוהה של רכישת לקוח (user acquisition cost ) ולפגוע ביכולת המיזם לגייס מימון נוסף בסבב הבא.

דוגמאות לתקציר מחקר שוק

סגירת תפריט