שירותים עסקיים

חדירה לשוק Go-to-Market

המונח Go-to-Market נשמע לעיתים קרובות בקרב היזמים ובעלי מקצוע בתחום. מה שמבלבל הוא שאנשים משתמשים במושגים של אסטרטגיית שיווק ואסטרטגיית Go-to-Market  כמושגים זהים  כאשר  למעשה הם מושגים שונים.

אסטרטגיית שיווק

אסטרטגיית שיווק מתמקדת בדרך כלל למי למכור ומה למכור. האסטרטגיה מתקשרת בעיקר עם שתי פונקציות בחברה. ראשית, שיווק מתקשר עם פיתוח באמצעות העברת דרישות השוק ועם מכירות לבניית צינורות מכירה ומסייע בסגירת הזדמנות במהירות רבה יותר.

 

אסטרטגיית חדירה לשוק Go-to-market

אסטרטגיית Go-to-Market מתמקדת באופן בו הסטארט אפ יספק הצעת ערך לשוק כדי לחדור אליו ולהגיע להכנסות.  אסטרטגיית Go-to-Market היא שכבה עליונה של אסטרטגיה שיווקית מכיוון שהיא משפיעה על כל הפונקציות בסטארט אפ במטרה להכין את החברה כולה להצלחה בתהליך החדירה לשוק. נקודת מפתח נוספת היא שאסטרטגיית ה- Go-to-Market אינה אירוע נקודתי, כלומר היא לא השקת מוצר. אסטרטגיית GTM מתמקדת בכל מחזור החיים של המוצר. תהליך Go-to-Market יכול להיות סיוט אם אינו מנוהל כראוי. הפתרון הוא לא לנסות לעשות הכול אלא להתמקד בסוגיות הליבה.

רשימת נקודות מפתח לGTM לדוגמה

  1. לפתור בעיה עסקית בצורה שונה שמצדיקה פרמיה
  2. להגדיר את ההזדמנות בשוק.
  3. להחליט על קהל יעד ראשוני
  4. להבין את תהליך הקנייה: לזהות את מקבלי ההחלטות, המאשרים, הממליצים, המשפיעים וכו'
  5. להבין את הסוגיות העסקיות של מקבלי ההחלטות ולפתח הצעת ערך משמעותית.
  6. לבדל את המוצר מהחלופות בשוק
  7. להכין תוכנית למחזור חיי המוצר
  8. לתכנן אסטרטגיית הפצה ותהליך המכירה המתאים
  9. להכין תוכנית יישום
  10. להכשיר את צוות התמיכה להתמודדות עם משתמשי קצה
  11. לזהות שותפים ליצירת מודעות, עניין, ותמיכה בלקוחות.

המרכיבים של תהליך החדירה

לכל סטרטאפ יש תהליך של חדירה לשוק (go-to-market). אך המרכיבים של תהליך החדירה, כגון מכירות, שיווק, וניהול מוצר, לעתים קרובות מנותקים משינויים בשוק היעד ומסדרי העדיפויות האסטרטגיים של החברה. 

טרגו מסייעת לחברות לבנות אסטרטגיה חזקה לתהליך החדירה. אנחנו חושבים שאסטרטגית חדירה יעילה מהווה חוליה מקשרת בין ההחלטות של חברה איפה להתחרות ואיך לנצח לחוויית הלקוח. גישה זו מאפשרת לסטרטאפ לזהות קהל יעד אטרקטיבי ולספק הצעת ערך מותאמת לצורכיהם של הלקוחות ולנקודות החוזק של החברה. כמו כן הגישה שלנו מאפשרת לחברה לספק את המוצר לשוק תוך שינוי ושיפור מתמשך על סמך משוב מהיר ואמין תוכנית חדירה לשוק יכולה להיות חלק מהתוכנית העסקית הכוללת של הסטארט אפ.

go-to-market
סגירת תפריט