בעולם העסקי, אין דברים רבים חשובים כמו תכנית עסקית לעסק או לסטארט אפ. בין אם מדובר בעסק העומד בפני הקמה או כזה הקיים ומעוניין לגדול ולהתפתח, משמעות התכנית העסקית, יקרה מפז. כיצד יוצרים תכנית עסקית מנצחת? בתור התחלה, ממשיכים לקרוא את הכתבה אודות חשיבותו של ייעוץ לכתיבה עסקית ועוד..

תכנית עסקית – על שום מה ולמה?

באילו מקרים יש לבנות תכנית עסקית? ובכן, המצב הנפוץ ביותר הוא רצון לפתוח עסק חדש, ובעקבותיו, ניסיון לקבל השקעה / מענק / הלוואה מבנקים וגורמים פיננסיים שונים, לרבות משקיעים פוטנציאלים או אנשים המעוניינים לקחת חלק בהפעלת העסק. מצב שכיח נוסף הוא עסק קיים המעוניין להרחיב את פעילותו, ולשם כך זקוק למימון. חשוב לציין שאופן כתיבת התכנית העסקית שונה בין מקרה למקרה, אם כי לתבניות הכלליות, נקודות השקה ודמיון רבות.

תכנית עסקית – כללים חשובים

  • אמינות – לא קשה "להריח" תכניות עסקית, שמהותן בפנטזיה ולא במציאות ריאלית. אם אתם אפליקציית נישה בשוק תחרותי, אל תנבאו מכירות שנתיות בסך 500 מיליון דולר וקהל לקוחות קבוע של 10,000,000 משתמשים. אם אתם פונים לשוק ישראלי בלבד, אל תציגו היקפי מכירות של מאות מיליוני דולרים.
  • בהירות – תכנית שבכדי להבין אותה צריך לאמץ את המחשבה בלי סוף, היא כזאת שעתידה להיכשל. על התכנית להיכתב בשפה מקצועית אך פשוטה להבנה.
  • כתיבה מקצועית וראויה – חשוב לכתוב בשפה מקצועית נכונה, ללא שגיאות כתיב ותחביר. זה עלול להעיד על חוסר רצינות.
  • חלוקה לנושאים – צרו חלוקה ברורה לפרק מילולי ופרק כלכלי. חלקו כל פרק לתתי נושאים. אל תשכחו להציג תוכן עניינים מסודר בתחילת התכנית.

ראו גם: תוכנית עסקית לדוגמא

ייעוץ לתוכנית עסקית – ההבדל בין הצלחה לכישלון

תחת האשליה של "אנחנו יודעים הכול", יזמים לא מנוסים רבים מוותרים על ייעוץ לתוכנית עסקית ואף נעזרים בשירותי ייעוץ עסקי לחברות ולסטארטאפים. מרביתם מבכים על כך אחרי שהם 'זוכים' לעוד דחייה ועוד סירוב. ייעוץ לתוכנית עסקית מהווה פעמים רבות את ההבדל בין הצלחה (קבלת הלוואה, השקעה וכדומה) לכישלון. אז נכון, אתם מכירים את העסק הכי טוב, לכם המוטיבציה הכי גבוהה להצלחתו, אבל כתיבת תכנית עסקית היא לא עניין של מה בכך. היא דורשת ידע רב וניסיון ממושך! אז אל תהמרו על העתיד שלכם!

לפתח את הרעיון שלך לשלב הבא

קבע פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות